Dansk ?

Mbechmann

Friend of Leo's
Altid dejligt at se denne tråd blive opdateret. Velkommen og hali halllo :)

Er der nogle guitar byggere iblandt os danskere? Jeg bygger mest bas men engang imellem også en guitar :)

Tony474

Poster Extraordinaire
Platinum Supporter
I do love languages and it's surprising how much Danish I found I could understand when watching the Scandi-noir dramas on TV. I speak some German and just a word or two of Swedish and that helps. I couldn't hold a conversation but I can follow a lot of what the subtitles don't translate fully. I know just enough to understand, for example, dazzaman's post above perfectly.

dazzaman

Tele-Afflicted
Hej alle, jeg bor nu i Danmark - jeg flyttede fra Skotland for to måneder siden. Bliver stadig afgjort, men et par spørgsmål. Er der gode steder at købe træ og forsyninger, eller skal jeg fortsætte med at få dem i Storbritannien og bringe over med mig? For eksempel bliver du hårdt ramt af skatter, hvis du køber ting fra Stewmac osv? Og er der et dansk beslutningstagers forum jeg skal følge?
Undskyld, min dansk har brug for at forbedre sig!

viking

Friend of Leo's
Oooops , har helt glemt at følge denne tråd
Til alle " Danskere" , sjovt at der er så mange herinde
Hvis du ( dazzaman ) importerer reservedele fra eu , er der ingen afgift
Hvis du går ind på "Skat" hjemmesiden kan du se hvad du ca kommer af med i importafgift/opkrævningsgebyr hvis du køber uden for eu
Har fået pakker den sidste måned fra US , ud af tre betalte jeg ingen afgift for 2 , de kom bare uden opkrævning
Jeg har samlet mange guitarer af dele , rodet med gamle forstærkere osv. Køber ofte hos Rockinger i Tyskland ( goeldo dele ) , Rall-Guitar , Tubetown og flere andre i Tyskland.......Ofte er priserne så meget højere i eu , at man lige så godt kan købe i US , selvom der kommer afgift på..........Må desværre indrømme at jeg meget sjældent handler noget som helst i DK
Priserne er ALT for høje , og personalet er nogen .......ikke særligt kompetente personer mange gange.....

Mbechmann

Friend of Leo's
Hej alle, jeg bor nu i Danmark - jeg flyttede fra Skotland for to måneder siden. Bliver stadig afgjort, men et par spørgsmål. Er der gode steder at købe træ og forsyninger, eller skal jeg fortsætte med at få dem i Storbritannien og bringe over med mig? For eksempel bliver du hårdt ramt af skatter, hvis du køber ting fra Stewmac osv? Og er der et dansk beslutningstagers forum jeg skal følge?
Undskyld, min dansk har brug for at forbedre sig!

Jeg køber intet fra Stewmac netop pga told og moms. Og det træ du køber i England bliver snart ramt af det samme - pga Brexit. Så det er kan også godt gå hen og blive rigtigt dyrt i længden.

Selv køber jeg lokalt. Der er steder som kan skaffe træ men det er ikke helt let og det tager tid.

http://www.haardttrae.dk/

Hvis vi snakker stumper så køber jeg ret meget via Ebay.

FMajor7add9

TDPRI Member

Hej team tdpri.DK

Fandt denne tråd via Mbechmanns Location i en anden tråd et eller andet sted herinde. Så pip herfra også.

Min tele er til salg men jeg tror guderne prøver at fortælle at jeg sådan set bare skulle beholde den, for evigt. Jeg kom sent igang med at bytte og skifte pickups, det har åbnet ørerne en del op for forskelle og muligheder så hvis noget skal skiftes fremover bliver det pickups og forstærker/speaker og kæden dertil, før guitaren.

Håber I alle er friske og ikke totalt corona baldrede på humør eller økonomi eller begge dele!